- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Kia Stinger má fantastický 3.3-liter
Športových sedanov je na trhu veľa. Už nemecké a anglické automobilky majú v ponuke dosť áut, ktorými by dokázali nasýtiť trh, lenže v hre sú aj Taliani s Američanmi a v ringu sa v zápase bez pravidiel, v ktorom sa bojuje o zákazníka, nedávno pribudlo vozidlo s nezvyčajným rodokmeňom.
Tichý zabijak
Tohto červeného „privandrovalca“ niektorí súperi až tristne podcenili. A dôvod sa hľadá jednoducho. Tkvie v tom, že sa s ním nespájajú žiadne slávne mená z histórie, a tak mu nemal kto vydláždiť cestu. Rešpekt si však vydobyl už v prvom kole, keď ukázal svoje rýchle reakcie a nekompromisný prístup. Lenže ostré súboje väčšinou rozhoduje dobrý pohyb a výdrž. Doteraz v danom kritériu síce excelovali nemeckí šampióni z M a AMG divízie, ktorí dokázali napriek faktu, že ich hmotnosť nebola najmenšia, porážať aj súperov z nižšej váhovej kategórie, lenže časy sa zmenili a situácia sa obracia v ich neprospech. Kia vyladila formu Stingeru naozaj výborne a svedčí o tom hneď niekoľko detailov. Zostaňme však pri športovej hantírke, pretože k tomuto autu sa náramne hodí pripodobnenie so scenárom množstva hollywoodskych filmov, kde figuruje postava, ktorú dlho nikto nevedel poraziť a potom sa zrazu, predsa len, objaví človek, čo to dokáže a divák si v tomto Dávidovi rýchlo nájde obľúbenca. Aj my sme si Stinger zamilovali, a napriek tomu, že sme do neho presadli z RS5, ktorá mala všetky predpoklady, aby sa nám zaryla do pamäte, tak stačilo prvých 20 minút za volantom Kie, a na kúsok z Ingolstadtu sme zabudli. V interiéri mu totiž nič nechýbalo a jazdná dynamika bola vynikajúca. Výkon vidlicového šesťvalca o objeme 3.3-litra, ktorý je preplňovaný dvomi turboduchadlami a produkuje 370 koní, prenáša na všetky kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Nečakajte však hutné dunenie od výfukov, tak ako to robia niektoré iné športové sedany. Zvukový prejav má umiernený, no to neznamená, že nevie rozdávať jednu ranu za druhou. Nie jeden šampión sa na tlačovej konferencii pred zápasom najprv predvádzal, lenže potom ho na zem poslal protivník, ktorý pôsobil stoickým pokojom a na prízemné provokácie súpera nereagoval a len čakal na svoj čas. A keď nadišiel, dal o sebe vedieť všetkým naokolo.
Pýta si pozornosť
Sedan dlhý 4,6 metra vsadil aj na dizajnové doplnky, ktoré neplnia žiadnu funkciu. Ide o výduchy na prednej kapote a zopár ďalších maličkostí na karosérii. Športový „look“ tak umocňujú dočierna lakované výduchy v blatníkoch a na kapote, a práve tie na kapote použili konštruktéri len „na oko“ a kde-kto síce bude tvrdiť, že takéto prvky sú zbytočné, ale my s tým nesúhlasíme. Každý novic hľadá formu sebavyjadrenia a minimalistické doplnky sa v tejto kategórii skrátka nenosia. Nuž ako býva zvykom po sérii úspech sa občas objavia hviezdne maniere a nová hviezda na scéne si vypýta poriadne vysokú gážu takmer za čokoľvek. Stingerov priemer je 13 až 14 litrov benzínu na 100 kilometrov a v prípade záujmu ho môžete získať do svojich služieb už od 50-tisíc eur.